Na de Havo koos Sylvia voor het onderwijs vanwege haar liefde voor kinderen en met name jonge kinderen. Het werd de kleuterleidster opleiding in Breda. In Bennekom heeft ze 12 jaar met veel plezier gewerkt, waarvan de laatste jaren als adjunct-directeur. Een baan als leerkracht Nederlandse taal en cultuur in Portugal werd haar nieuwe uitdaging. Vanwege haar avontuurlijke inslag, leek haar dat wel wat. Één jaar werd uiteindelijk drie jaar en het improviseren, het buitenleven, tijd voor jezelf en anderen maakte het een fantastische tijd in haar leven. Met weinig veel doen typeerde deze tijd. Met de bedoeling iets heel anders te gaan doen, keerde ze terug naar Nederland. Ze koos voor projectleider in een decorbedrijf vanwege haar creativiteit. Al snel miste ze het onderwijs. Ze werd schoolleider in Rhenen en is vervolgens 7 jaar directeur van een Jenaplanschool in Blokker, Noord-Holland, geweest. Van familie cultuur naar professionele cultuur heeft hier centraal gestaan. Al lang was er de wens om een eigen bedrijf te starten. In 2011 was het zover.
Ervaring leerde hoe belangrijk een plezierige sfeer in combinatie met een professionele cultuur is om te groeien en kwaliteit te bieden als school. Kinderen verdienen in haar visie dat ze gezien en gehoord worden in een uitnodigende leeromgeving. Dit inspirerende onderwijs maak je alleen mogelijk met leraren die met plezier en passie in hun werk staan en die durven reflecteren. Problemen oplossen vindt ze boeiend en leuk. Daarin kan ze haar oplossingsgericht denken en analytisch vermogen kwijt.
Haar liefde voor kinderen is er nog altijd. Vandaar dat ze interim werk combineert met begeleiding van kinderen en jongeren. Deze afwisseling houdt haar scherp en fris. Vanuit haar jarenlange ervaring in het onderwijs heeft ze gezien dat veel problemen te maken hebben met gebrek aan zelfvertrouwen. Een juist zelfbeeld, je talenten en schaduwzijden kennen en erkennen, zelfwaardering zijn de basis om goed in het leven te staan en pas dan leer je. Dit gunt ze alle kinderen en pubers en koos voor de opleiding speltherapie en coaching.