geluk is met hart en ziel doen wat je te doen hebt
intake
Bij een vrijblijvend kennismakingsgesprek is er gelegenheid om Sylvia te leren kennen en te bevragen op vaardigheden en talenten. Indien er een samenwerking wordt aangaan, volgt er een intake waarin helder wordt wat de beginsituatie van de zorg is, wat er op te lossen valt en wat ieders rol is.
In Je Element spreekt graag heldere en haalbare doelen af, aansluitend bij de ontwikkelingsbehoefte van de school. Zorg voor kinderen is een zaak van iedereen binnen de organisatie en dus is het belangrijk om transparant, zorgzaam en duidelijk te zijn.
het proces
Na een gedegen analyse in samenwerking met kinderen en het team wordt er na 2 weken een plan van aanpak opgesteld en besproken met opdrachtgever en het team. Een regelmatige evaluatie met de opdrachtgever is wenselijk: zijn we met de goede dingen bezig gericht op de gestelde doelen.
De aanpak en het proces zijn afhankelijk van de opdracht: crisis vraagt nu eenmaal een andere aanpak dan een situatie waarin een tijd overbrugd moet worden. Daarnaast is iedere beginsituatie rondom de zorg anders en iedere school kent zijn specifieke kenmerken. De basishouding van In Je Element is: behouden wat effectief en waardevol is, verbeteren wat niet doeltreffend of betekenisloos is.
Als het bij een opdracht gaat om veranderingen, staat In Je Element voor duurzaamheid. Hiervoor zijn ideeën, inzet en gevoel van eigenaarschap nodig van iedereen die betrokken is. Beeldcoaching zal hiervoor ingezet worden waarbij de interim IB-er naast het kind of leerkracht gaat staan.
afronding
Aan het eind van de interim periode is er een eindgesprek met zowel team als opdrachtgever waarin klanttevredenheid en bereikte resultaten besproken worden. Op dat moment wordt een borgingsdocument overhandigd waarin succesfactoren zijn opgenomen om ingezette ontwikkelingen vast te houden.